MyGoalSaver - לקדם את מה שחשוב באמת
הוסף למועדפים | ראשי
יום ג'   12 לדצמבר 2017  
כלים, מאמרים וטיפים

פחד מהצלחה - איך מזהים, איך מתמודדים

 

Jim and Connie Messina

 נכתב ע"י Jim and Connie Messina (כל הזכויות שמורות)
תרגום – טלי נוי-מאיר
 
מהו פחד מהצלחה ?
  • פחד שתשיג את כל מה שהצבת לעצמך, אבל עדיין לא תהיה מאושר, מסופק או מרוצה , כאשר תגיע ליעד הסופי.
  • אמונה  שאתה לא ראוי לכל הדברים הטובים ולהכרה שאתה מקבל כתוצאה מהישגיך והצלחותיך.
  • ההיפך מפחד מכשלון. פחד מכשלון הוא הפחד מלעשות טעויות ואיבוד אישור וקבלה. פחד מהצלחה הוא פחד מלהיות מוכר ומוערך.
    חוסר אמונה ביכולתך לשמור על התקדמותך וההישגים שהשגת בחייך.
  • אמונה שלא משנה לאילו הישגים תגיע, הם לעולם לא יספיקו כדי לשמר את ההצלחה שלך.
  • אמונה שיש תמיד אחרים שיהיו טובים יותר ממך ויחליפו אותך אם לא תשמור על רמת הביצועים שלך.
  • אמונה שהצלחה היא סוף / קצה, אך הקצה הזה אינו מספיק כדי לשמר את העניין או המחוייבות שלך.
  • פחד שכאשר תשיג את המטרות שעבדת עליהם בשקדנות ובהתמדה- המוטיבציה תקטן.
  • פחד שלא תמצא שמחה בהשיגיך, שתמיד תהיה לא מרוצה מחייך.
  • פחד מקנאה (תוספת של המתרגמת)
מה הן התוצאות השליליות שיכול לגרום פחד מהצלחה ?
  • חוסר השקעה במאמץ להשיג את יעדיך בביה"ס, בבית ביחסים או בצמיחה אישית.
  • התנהגות הרסנית: הכשלת עצמך, כדי לוודא שאינך שומר על רמת הצלחה או הישג שהיתה לך בביה"ס, בבית, ביחסים או בצמיחה אישית.
  • קושי בקבלת החלטות, קושי בפתרון בעיות.
  • איבוד מוטיבציה לצמיחה, השגיות או הצלחה.
  • חוסר השגיות כרונית.
  • תחושות אשמה, בלבול וחרדה, כאשר אתה משיג הצלחה. זה מביא אותך להיסוס, ויתור ובסופו של דבר – איבוד המומנטום.
  • פגיעה בכל יתרון שהשגת בצמיחה אישית ובריאות נפשית, מכיון שברגע שהפכת בריא יותר, פותר בעיות טוב יותר ומחוזק יותר, אתה חושש שלא ישימו לב אליך יותר. אתה מורגל לקבל עזרה, סימפטיה ותמיכה אמפתית.
  • אתה בוחר לעשות בדיוק את ההיפך ממה שאתה צריך לעשות כדי להיות מאושר, בריא ומצליח.
  • חיזוק הפסימיות הכרונית שלך וחוסר ההשגיות הכרונית שלך, שכן אינך יכול לדמיין את עצמך חי חיי הצלחה וסיפוק.
  • מגנה את השגיך , מחפש דרכים להשמיץ את עצמך מספיק כדי לאבד את מה שכבר השגת.
 
מה מאמינים אנשים המפחדים מהצלחה ?
  •  עבדתי כל-כך קשה כדי להגיע עד כה, ובכל זאת אני צריך להמשיך לעבוד קשה. אני לא בטוח שהמאמץ שווה.
  • אני יודע שלאנשים אכפת ממני כשאני מדוכא, אבל האם יאהבו אותי כשאני בשיאי ומצליח.
  • אף פעם לא הייתי מאושר, איך אוכל להיות בטוח שאהיה מאושר, כאשר אשיג את מטרותי?
  • אני אפס, לא מגיע לי כלום.
  • איך אנשים יכולים לאהוב אותי אם אני מצליח בהשגת מטרותי בחיים? (פחד מקנאה)
  • אני לא יכול לשמר את המומנטום – אצטרך לעבוד קשה כדי להשיג את מטרותי.
  • איך אוכל להיות בטוח שהמזל הטוב שלי לא יעזוב אותי?
  • תמיד יהיו עוד דרישות ועוד צרכים למלא, כדי שאצליח, לא משנה מה אעשה, זה לא לעולם לא יהיה מספיק.
  • הם כולם יותר טובים, מבריקים, חכמים ומוכשרים ממני. אני באמת לא ראוי להצלחה.
  • קשה להיות בפסגה.
  • כולם רוצים לירות בזה שבראש.
  • אף אחד לא באמת אוהב מצליחנים.
  • אני הכי מאושר כשאני עובד בהשפעת לחץ ואתגר.
  • עבודה קשה בלי משחקים ומאמץ מתמשך  - הם שעושים אותי מאושר. אינני יודע מה הייתי עושה אם זה היה אחרת.
  • אני מרגיש אשם , כשאני מגלה כמה הוענק לי בחיי.
  • אני תמיד מפחד שאאבד את הכל.
  • להתחיל הכל מחדש נותן לי תחושת שליחות ומשמעות.
  • אני כל כך משועמם מההשגים שלי. מה עוד נשאר לעשות?
  • לכל אחד יש את הזכות להכשל בחיים ולי יש את הזכות לבחור להכשל , אם אני רוצה בכך.
אילו דפוסי התנהגות יכולים לסייע בהתגברות על פחד מהצלחה ?
  • ללמוד לתת לעצמך חיזוק חיובי על כל העבודה הקשה, המאמץ וההקרבות שעשית כדי להגיע להצלחה.
  • לאפשר לעצמך להעריך את רמת ההשגים וההצלחות שלך.
  • לקבל את עצמך כאדם בריא, מפוקס, מאושר, מצליח, משגשג וממומש.
  • לא לתת לעצמך תרוצים על אי הצלחותיך.
  • לאפשר לאנשים בחייך לתת לך משוב כן, אמיתי, פתוח, כאשר הם רואים שאתם מתדרדרים או מתנהגים באופן הרסני.
  • לפקח על רמת המחויבות והמוטיבציה שלכם להשגת מטרותיכם.
  • לדמיין (להחזות) את חייכם , כאשר אתם מצליחים.
  • מתן פרגון, הכרה ותמיכה לאחרים על השגיהם והצלחותיהם.
  • ניהול שיחות כנות ופתוחות עם עצמך, המעודדות אותך לעבוד במרץ לעבר השגת המטרות שהצבת לעצמך.
  • קבלת המחמאות וההכרה שאתה מקבל מאחרים עם לב וראש פתוחים.
צעדים להתגברות על פחד מהצלחה
 
צעד 1: ראשית, עליך לאתר את הפחד מההצלחה בחייך. ענה על השאלות הבאות בהתיחחס לכל אחד מ-12 תחומי חייך:
בבית הספר /  בעבודה /  במשפחה / בנישואיך / ביחסים עם אנשים / עם חברים / 
בקריירה / בחייך הרגשיים / בתחביביך / בספורט / בבריאותך הפיזית / בחייך הרוחניים.
 
א. מה אני חושב שיקרה אם אשיג הצלחה בתחום זה בחיי?
ב. איך תראה הצלחה בתחום זה בחיי?
ג.  באילו דרכים אני מרגיש לא ראוי להצלחה בתחום זה?
ד.  במי אני מפחד לפגוע או על מי אני מפחד ליצור איום אם אצליח ליצור הצלחה בתחום זה?
ה.  מה אני חושב שמונע ממני לשמר הצלחה בתחום זה?
ו.    מהם החששות הגדולים ביותר שלי לגבי הצלחה בתחום זה?
ז.   מי אני חושב שראוי יותר להצלחה שיש לי או שאשיג בתחום זה?
ח.   כמה מוטיבציה יש לי להאבק על הצלחה בתחום זה?
ט.   באילו דרכים אני חושב שברגע שאגיע להצלחה בתחום זה, אאבד מיקוד או כיוון בתחומי חיים אחרים?
י.     באיזה אופן אני חושב שארגיש לא מסופק או לא ראוי אם אשיג הצלחה בתחום זה?

צעד 2: לאחר שהשלמת את צעד אחד, ענה על השאלות הבאות לגבי אותם תחומי חיים:
 
א.  איזו עדות יש לכך שלא ריכזתי מספיק מאמץ כדי להשיג את מטרותי בתחום זה?
ב.  מה הן מטרותי לטווח הארוך בתחום זה?
ג.   באילו דרכים אני הורס לעצמי הישגים והצלחה בתחום זה?
ד.   עד כמה קשה לי להגיע להחלטות בתחום זה?
ה.   באילו דרכים המטויבציה שלי נפגעה בתחום זה?
ו.    באילו דרכים הייתי לא-הישגי / לא מיצית את עצמי בתחום זה?
ז.   האם הרגשתי אי פעם אשמה, בלבול או חרדה כאשר הצלחתי להשיג הצלחה בתחום זה?
ח.   האם חששתי אי-פעם לאבד את תשומת ליבם, אהדתם או דאגתם של אנשים, במקרה שאצליח בתחום זה?
ט.   האם בחרתי אי פעם לעשות בדיוק את ההפך ממה שנדרש ממני כדי להצליח?
י.    האם ביקרתי את עצמי ("ירדתי" על עצמי) כאשר השגתי הצלחה בתחום זה?
 
 
צעד 3:
לאחר התבוננות בכל התוצאות השלליות שגרם לך הפחד מההצלחה בכל אחד מתחומי חייך, אתר את האמנות שהובילו אותך לפחד מהצלחה.
כאשר תאתר את האמונות בכל תחום חיים, הפרך אותם – אם אינן הגיוניות, והחלף אותן באמונות הגיוניות. אם אמונותיך לגבי עצמך שליליות החלף אותן באמונות מאשרות.
 
 
צעד 4: לאחר שאיתרת אמנונות לא הגיוניות והחלפת אותן באמונות הגיוניות ואת המחשבות השליליות לגבי עצמך החלפת במחשבות מאשרות, זהה איזו התנהגות חדשה אתה צריך לפתח, בכל אחד מתחומי החיים. ענה על השאלות הבאות:
 
א.   כיצד אני יכול לשפר את הדרכים בהם אני מחזק את עצמי?
ב.   כיצד אני יכול להעריך בכנות את השיגי?
ג.    כיצד אני יכול לקבל את עצמי כאדם מצליח?
ד.    כיצד אני יכול לנטרל כל תירוץ לחוסר-הצלחתי?
ה.    למי אני צריך לתת אישור לתת לי משוב כן, כאשר הוא רואה שאני מתנהג באופן הרסני?
ו.      כיצד אני יכול לפקח על רמת המחויבות והמוטיבציה שלי להצליח?
ז.     כיצד אני יכול לשפר את הדרכים לדמיין (להחזות) את עצמי כאשר אשיג את מטרותי?
ח.    כיצד אני יכול לשפר את הדרכים בהם אני מציע לאחרים חיזוק ושבחים על השיגיהם ובצלחותיהם?
ט.    כיצד אני יכול לנהל עם עצמי שיחות שיסייעו לי להגשים את יעדיי?
י.      כיצד אני יכול ללמוד לקבל מחמאות והכרה מאחרים על הצלחותי?
 
צעד 5: לאחר שאיתרת שינויי התנהגות נדרשים – התחייב ליישם אותם. אם הפחד ממשיך – חזור שוב לצעד 1 והתחל מהתחלה.
© כל הזכויות שמורות - MyGoalSaver

חזרה   גירסה להדפסה   שלח לחבר
חזון »
ערכים »
מטרות יעדים ומשימות »
מוטיבציה »
התמודדות עם פחדים וחסמים »
ניהול זמן »
תרומה לקהילה »

פרסום באתר | יצירת קשר | | תנאי שימוש
אמנות החיים מהלב|נוי-מאיר העצמה ונוי|מסע הנשמה|האוהל האדום|קורס אימון|מרכז הקפה האוטומטי|מטפלים לאוטיזם PDD|ניהול סיכונים
© כל הזכויות שמורות ל - MyGoalSaver.co.il